Vedtægter for Tarup-Paarup Idrætsforening, TPI Odense
Tennis- og Padelafdelingen
Stiftet den. 1. september 1962.
§1 Navn
Foreningens navn er Tarup – Paarup Idrætsforening, TPI Odense, Tennis- og Padelafdeling.
Foreningen skal være medlem af Dansk Tennis Forbund.
Foreningens hjemsted er Odense Kommune.
§2 Formål
Foreningens formål er at give interesserede børn, unge og voksne mulighed for at udøve tennis- og padelsporten i et socialt samvær inden for de af foreningen til enhver tid afstukne rammer.
§3 Medlemskab
Foreningen optager kun aktive medlemmer, der registreres i foreningen. Optagelse af umyndige medlemmer kræver samtykke fra forældre/værge. Udmeldelse sker ved skriftlig henvendelse til formand, kasserer eller medlemsansvarlig i klubben.
Bestyrelsen kan ekskludere medlemmer, der modarbejder foreningen eller dens formål. Ekskluderede medlemmer kan få deres sag optaget på den førstkommende ordinære generalforsamling.
§4 Bestyrelsen
Foreningen ledes af en bestyrelse, der vælges på generalforsamlingen. Bestyrelsen består af formand,
kasserer og sekretær samt det antal bestyrelsesmedlemmer, som foreningen har behov for.
Bestyrelsesmedlemmerne vælges for 2 år. Formanden er på valg i ulige årstal. Kasserer og sekretær i lige
årstal. Af eventuelle øvrige bestyrelsesmedlemmer er det halve antal på valg i lige årstal resten i ulige
årstal.
Der vælges suppleanter til bestyrelsen. Suppleanter vælges for 1 år.
§4a Tegningsret
Foreningen tegnes af formanden eller af næstformanden i forening med et bestyrelsesmedlem.
Ved større beslutninger så som køb, salg og pantsætning af fast ejendom samt optagelse af lån kræves den samlede bestyrelses underskrift.
§5 Regnskab og kontingent
Foreningens regnskabsår er kalenderåret. I foreningens kasse indgår kontingent fra foreningens
medlemmer samt diverse tilskud, herunder tilskud fra det offentlige.
Foreningens regnskab skal forsynes med revisionspåtegning, mangfoldiggøres og forelægges
generalforsamlingen til godkendelse.
§6 Revision
Foreningens regnskab revideres af 2 medlemmer, der vælges på den ordinære generalforsamling hvert år.
Til revisionen vælges 1 suppleant, der ligeledes vælges hvert år.
§7 Generalforsamling og afstemning
Generalforsamlingen er den højeste myndighed i alle foreningens anliggende. Den ordinære
generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned.
Generalforsamlingen indkaldes med mindst 1 uges varsel ved bekendtgørelse med dagsordenen på foreningens hjemmeside. Forslag, der ønskes behandlet af generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 4 døgn før generalforsamlingen.
Generalforsamlingen vælger en dirigent, der leder forhandlingerne og bestemmer afstemningsmetoderne.
Skriftlig afstemning skal finde sted, når mindst ét medlem ønsker det. Stemmeret kan kun udøves ved
personligt fremmøde.
Stemmeret har kun medlemmer, som ikke er i restance med deres kontingent, og som har været medlem af foreningen de sidste 3 måneder inden generalforsamlingen og er fyldt 16 år.
Alle medlemmer har dog indflydelse på generalforsamlingen i form af taleret. Har en generalforsamling
truffet afgørelse i en sag, kan den ikke på ny fremføres før tidligst på den nærmest følgende ordinære
generalforsamling.
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte.
§8 Dagsorden
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende:
– Valg af dirigent
– Beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år
– Forelæggelse af regnskab for det forløbne år
– Indkomne forslag.
– Budget og plan for det kommende år
– Valg af bestyrelse og revisor, jfr.4 og 6
– Eventuelt
§9 Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen med en uges varsel og skal
indkaldes. når mindst 1/3 af samtlige stemmeberettigede medlemmer skriftlig ønsker det. I sidstnævnte
tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 1 måned efter, at opfordringen hertil, ledsaget af det til
behandling ønskede dagsorden, er kommet formanden i hænde.
§10 Vedtægtsændringer
Ændringer af foreningens vedtægter kan, såfremt det er opført på dagsordenen, ske på en
generalforsamling, når mindst 1/4 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede, og når 3/4 af
de afgivne stemmer er for forslaget.
Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, skal bestyrelsen inden 14
dage med sædvanlig varsel indkalde til en ny generalforsamling. Hvis også 3/4 af de på denne
generalforsamling afgivne stemmer er for forslaget, er dette vedtaget, uanset hvilket antal
stemmeberettigede medlemmer, der er til stede.
§11 Opløsning
Beslutning om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig indkaldt ekstraordinær
generalforsamling.
Til dens beslutningsdygtighed kræves, at mindst halvdelen af foreningens stemmeberettigede medlemmer
er til stede, og til forslagets vedtagelse kræves, at mindst 5/6 af de fremmødte stemmer derfor. Opnås et
sådant flertal på en ikke beslutningsdygtig generalforsamling, indkaldes en ny generalforsamling, hvor
beslutning kan træffes med nævnte stemmeflertal uden hensyn til antallet af fremmødte
stemmeberettigede medlemmer.
Ved foreningens opløsning skal eventuelle midler gå til foreninger eller sammenslutninger, der udfører
børne- og ungdomsarbejde i Odense Kommune.
Christoffer Rasch, formand
Således ændret den 16. august 1988, den 5. maj 1990, og 7. marts 2017 og den 13. maj 2024.